Szúnyogűző olaj

2019.06.12

Kányádi Sándor - A tavon

Szúnyog zirreg a tó fölött,
bűvöli a béka.
Alig várja, hogy leszálljon
elé a zsombékra.


- Szállj már alább, gyere, gyere,
ne félj tőlem, szentem!
Szúnyogot én már náladnál
nagyobbat is nyeltem.


Így biztatja a szúnyogot
meredt szemű béka,
amikor a tóra vetül
a gólya árnyéka.


Ám a béka se lát, se hall:
- Ne félj, szúnyog úrfi!
Hamm, bekaplak, de hálából
megtanítlak úszni.


Ugrik is már, és a szúnyog
mintha nem lett volna.
De a gólya sem hiába
szállott le a tóra.


Csőre villan, mint a penge,
csattan, mint az ostor:
nyakon csípi béka úrfit,
s viszi szúnyogostól.

Vajon mitől van ennyi szúnyog? 

Milyen állatok eledele a szúnyog? 

Hátonúszó poloska, gőte, mocsári béka, vörösszárnyú keszeg, molnár fecske, denevérek.

Vigyázz rájuk!

Szúnyogriasztó: 

 25 ml frakcionált kókuszolaj, vagy mandula olaj, 

50 csepp citronella, 

40 csepp indiai citromfű, 

40 csepp muskátli, 

30 csepp borsmenta, 

30 csepp eukaliptusz, 

10 csepp levendula olajokból. 

Zsebibogyó keveréke

Nekem a citronella hiányzott, mikor összekevertem. De jelentem kipróbálva, fűnyírás közben és vérszomjas szúnyograj közepében. MŰKÖDIK!!!

Fénykép - Pagonyi Gabriella
Logo - Tömösy Andrea TSY
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el